گوجه فرنگی در تره بار مرکزی تهران مانند گاز اشک آور عمل می کند

برخی از انواع گوجه فرنگی در تره بار مرکزی تهران برای فضاهای باغ باز بزرگ مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر در ظروف و سبدها رشد می کنند. توجه به عادت رشد انواع گوجه فرنگی و درک تفاوت بین گوجه فرنگی نامشخص و نامشخص مهم است.

گوجه فرنگی های نامشخص هرگز رشد نمی کنند، بنابراین ممکن است نیاز به فضای اضافی و مراقبت داشته باشند. گوجه فرنگی های تعیین کننده گیاهان فشرده و بوته ای هستند که می توانند در هر مکانی رشد کنند.

برخی از گیاهان کوتوله گوجه فرنگی هرگز بلندتر از یک پا رشد نمی کنند. این باعث می شود آنها برای رشد در پاسیو، بالکن و حتی طاقچه های پنجره ایده آل باشند.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، پس باید به انواع گوجه فرنگی که به گرما و خشکسالی مقاوم هستند توجه کنید. آیا در اواخر تابستان بارندگی بیش از حد را تجربه می کنید؟ اگر چنین است، توجه خود را به انواع بزرگ گوجه فرنگی که در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند، نگه دارید.

همچنین تعداد بیشماری گیاه گوجه فرنگی برای مقاومت عالی در برابر بیماری ها پرورش داده شده اند. این نوع گوجه فرنگی برای باغبانان جدید ایده آل است زیرا یکی از بزرگترین چالش های رشد گیاهان سالم را از بین می برد.

گوجه‌فرنگی‌ها رنگ‌های زیادی دارند و این رنگ‌ها چیزی بیش از نمایش هستند. ترکیبات رنگی مختلف به طور مستقیم بر طعم گوجه فرنگی پس از رسیدن کامل تأثیر می گذارد.

هنگامی که گوجه فرنگی در طول رشد خود در معرض نور خورشید قرار می گیرد، رنگدانه سبز میوه به قند تبدیل می شود. این به گوجه فرنگی طعم شیرین و رنگ گلگون آنها را می دهدسایر ترکیبات رنگی موجود در گوجه فرنگی می توانند به طعم های مختلف کمک کنند.

گوجه فرنگی سیاه به دلیل آنتوسیانین، یک آنتی اکسیدان مسئول رنگ بنفش تیره، طعم اسیدی پیچیده ای دارد. گوجه‌فرنگی‌های با رنگ روشن‌تر مانند انواع زرد و نارنجی طعم روشن و تردی دارند که بسیاری آن را بسیار ملایم می‌دانند.