بادام زمینی نمکی مزمز موجب اختلاف بین عروس و داماد هلندی شد

بادام زمینی نمکی مزمز که بیشتر به عنوان بادام زمینی شناخته می شود، با توجه به مزایای متعددی که مصرف آن به همراه دارد و محتوای پروتئین بالایی که دارد، آجیل بسیار ارزشمندی است.

با این حال، واقعاً حبوبات است، اما ظاهر و خواص مغزهایی مانند بادام هندی یا بادام را دارد.

حبوبات یا میوه های خشک، بادام زمینی دارای طیف گسترده ای از فواید و خواص هستند، مانند مواردی که در زیر ارائه می دهیم.بادام زمینی 26 درصد پروتئین گیاهی، ویتامین B1، E و نیاسین را تامین می کند.

یکی از میوه هایی است که بیشترین پروتئین را دارد. بادام زمینی به خصوص سرشار از پتاسیم و کم سدیم است، البته تا زمانی که نمک به آن اضافه نشود. حاوی مقادیر قابل توجهی فسفر، کلسیم، منیزیم و آهن است.

بادام زمینی نمکی بو داده به شکل طبیعی خود حاوی امگا 6 و 9 است. آنها بالاترین پروتئین آجیل در این گروه غذایی هستند. سرشار از فیبر، دارای اثر سیر کننده، سرشار از آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از انواع مختلف سرطان کمک می کند.

سرشار از ویتامین B9 است که از اختلالات اسپینا بیفیدا در نوزادان جلوگیری می کند.

بادام زمینی نمکی بو داده تمام خواص خود را حفظ می کند، بر خلاف بادام زمینی صنعتی (ژاپنی، نمکی، آب نباتی) که نمک، شکر و روغن هایی را در معرض دما اضافه کرده است.

برای قلب بسیار عالی است، زیرا 75 درصد چربی آن اسیدهای چرب تک غیراشباع است، به داشتن کلسترول تقریبا 30 برابر بیشتر از انگور کمک می کند و به دلیل محتوای چربی آن برای مبارزه با اضطراب هنگام خوردن غذا ایده آل است.

برای افراد باردار بسیار مفید است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است، یک ماده مغذی کلیدی برای رشد سلول های جدید در بدن، به ویژه در دوره های رشد و بارداری برای جلوگیری از ناهنجاری های مادرزادی.