معرفی مصالح ساختمانی مورد استفاده در قدیم

سیمان/بتن تابش نور یکی از جامع ترین مصالح ساختمانی سنگ های ساختمانی در دهه گذشته بوده است.

این ماده نوآورانه در کنار توانایی خود در روشن کردن بزرگراه ها، جاده ها و خطوط دوچرخه در شب بدون استفاده از برق، ایمنی عابران پیاده را تضمین می کند، همچنین می تواند عملکرد محیطی ضعیف مواد را جبران کند.

اخیراً، دانشجویان کارشناسی مهندسی در دانشگاه آمریکایی در قاهره، یک بتنی شبیه بیولومنسنت و جذب نور خورشید ساخته اند.

که انرژی خود را در شب به صورت پرتوهای نور ساطع می کند تا انرژی زیادی را که در روشنایی بزرگراه ها و تابلوهای خیابان ها برای ایمن کردن نیاز است کاهش دهد. سواری».

بتن درخشان در تاریکی مدتهاست که به عنوان یک راه حل مهم برای تأثیر صنعت ساختمان بر سیمان سفید کوچک بحران آب و هوا در نظر گرفته شده است.

این نوآوری که در ابتدا توسط دکتر خوزه کارلوس روبیو از دانشگاه میچوآکان سنت نیکلاس هیدالگو در مکزیک ساخته شد. ریزساختار سیمان را برای از بین بردن کریستال‌ها تغییر می‌دهد به طوری که وقتی با آب ترکیب شد، به شکل ژل در می‌آید و انرژی خورشیدی را جذب می‌کند. و آن را به صورت نور آزاد می کند.

ژاپن که کشوری به شدت مستعد زلزله است، اخیراً شروع به استفاده از میله های رشته ای CABKOMA در نمای بیرونی ساختمان های خود کرده است.

همانطور که در دفتر مرکزی Komatsu Seiren شرکت Kengo Kuma مشاهده می شود.

این کامپوزیت فیبر کربنی گرمانرم به طور خاص برای اهداف ارتجاعی با محافظت از سازه ها آجر گری نما  در برابر زلزله استفاده می شود.

در کنار ویژگی های زیبایی شناختی، سبک ترین آرماتور لرزه ای جهان با استحکام کششی بالا است.

برای تشخیص زمانی که کاربران در پیاده رو سوار می شوند، شرکت میکروموبایل Lime فناوری شیشه دوجداره حرارتی تشخیص پیاده رو مبتنی بر دوربین خود را ساخته است.

  • منابع:
    1. How are New Construction Materials Prioritizing Human Safety and Wellbeing
  • تبلیغات: 
    1. مزایا و معایب قابلمه گرانیت
    2. استفاده از قابلمه به جای کلاه
    3. روفرشی که قابلیت خنک کنندگی محیط را دارد
    4. با استفاده از کنجد پنچر گیری کنید