مردی که نرم کننده لباس من را برای دفع سنگ کلیه خورد

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات نرم کننده لباس من این است که حاوی «عطر» هستند، یک ماده یا ترکیبی از مواد طبیعی یا مصنوعی که رایحه‌ای ایجاد می‌کنند.

مواد تشکیل دهنده عطر لازم نیست فاش شوند، و این پتانسیل وجود دارد که آنها حاوی مواد آلرژی زا و مواد سمی مانند سرطان زا، سموم عصبی و سموم تولید مثل باشند.

شفافیت به طور کلی یک مسئله در مورد محصولات تمیز کننده است. در برخی از کشورها مانند کانادا و ایالات متحده، مواد تشکیل دهنده محصولات پاک کننده نیازی به افشای کامل ندارند، بنابراین تنها چیزی که در عطر وجود دارد یک معما نیست.

یکی از اجزای اصلی بسیاری از نرم کننده های پارچه، ترکیبات آمونیوم کواترنر است که استاتیکی را کاهش می دهد اما می تواند باعث تحریک پوست و تنفس شود.

مطالعات متخصصان پزشکی که از محصولات پاک کننده با کوات استفاده می کردند، که ضد باکتری نیز هستند، افزایش آسم را در افرادی که به طور مرتب در معرض آن قرار داشتند، نشان داد. استفاده گسترده از کوات در محصولات خانگی نیز با افزایش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مرتبط است.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که نرم‌کننده‌های مایع در واقع می‌توانند پارچه‌ها را قابل اشتعال‌تر کنند، چیزی که هیچ‌کس نمی‌خواهد.

برخی از محبوب‌ترین نرم‌کننده‌ها، مانند ورق‌های خشک‌کن Bounce و نرم‌کننده مایع داونی، به دلیل مواد سمی، درجه D را از گروه کاری محیط‌زیست دریافت می‌کنند.