فروش شیشه ساختمانی در تهران به طور ناگهانی متوقف شده است

شیشه ساختمانی در تهران کم هزینه ترین نوع شیشه است. معمولاً حاوی 60-75٪ سیلیس، 12-18٪ سودا، 5-12٪ آهک است.

مقاومت در برابر دماهای بالا و تغییرات ناگهانی دما خوب نیست و مقاومت در برابر مواد شیمیایی خورنده فقط منصفانه است.شیشه سرب دارای درصد بالایی از اکسید سرب است .

نسبتاً نرم است و ضریب شکست آن درخشندگی می دهد که ممکن است با برش از آن بهره برداری شود. این شیشه تا حدودی گرانتر از شیشه سودا آهک است و به دلیل خواص عایق الکتریکی عالی آن برای کاربردهای الکتریکی مورد علاقه است.

لوله های دماسنج و شیشه های هنری نیز از شیشه سربی قلیایی ساخته می شوند که معمولاً شیشه سربی نامیده می شود. این شیشه در برابر دمای بالا و تغییرات ناگهانی دما مقاومت نمی کند.

شیشه بوروسیلیکات به هر شیشه سیلیکات گفته می شود که حداقل 5 درصد اکسید بوریک در ترکیب آن وجود داشته باشد. مقاومت بالایی در برابر تغییرات دما و خوردگی شیمیایی دارد.

نه به اندازه آهک یا شیشه سربی برای ساخت راحت نیست و نه به اندازه آهک هزینه دارد، هزینه بوروسیلیکات در مقایسه با سودمندی آن متوسط است.

خطوط لوله، لامپ ها، شیشه های فتوکرومیک، چراغ های جلو، ظروف آزمایشگاهی، و ظروف پخت نمونه هایی از محصولات بوروسیلیکات هستند.

شیشه آلومینوسیلیکات دارای اکسید آلومینیوم در ترکیب خود است. این شبیه به شیشه بوروسیلیکات است اما دوام شیمیایی بیشتری دارد و می تواند دمای عملیاتی بالاتری را تحمل کند.

در مقایسه با بوروسیلیکاتها، ساخت آلومینوسیلیکاتها دشوارتر است. هنگامی که با یک فیلم رسانای الکتریکی پوشش داده می شود، شیشه آلومینوسیلیکات به عنوان مقاومت برای مدارهای الکترونیکی استفاده می شود.

شیشه سیلیکا نود و شش درصد یک شیشه بوروسیلیکات است که با روش های معمولی ذوب شده و تشکیل می شود، سپس برای حذف تقریباً تمام عناصر غیر سیلیکات از قطعه پردازش می شود.

با گرم کردن مجدد تا 1200 درجه سانتیگراد، منافذ به دست آمده یکپارچه می شوند. این شیشه در برابر شوک حرارتی تا دمای 900 درجه سانتی گراد مقاوم است.