عایق الاستومری چسب دار در روشنایی تغییر جهت می دهد

ساختمان ها سهم قابل توجهی از انرژی جهانی را مصرف می کنند که عمدتاً از منابع تجدید ناپذیر است و مقدار قابل توجهی CO2 منتشر می کنند. از آنجایی که این امر با اهداف توسعه پایدار همسو نیست.

یکی از تغییرات اصلی مورد نیاز این است که ساختمان‌ها با عایق‌سازی عایق الاستومری چسب دار از محیط زیست، کارآمدتر انرژی شوند.

این مقاله عوامل موثر بر نوع و مقدار مواد عایق در یک ساختمان مسکونی ساخته شده با استفاده از پانل های عایق سازه ای پیش ساخته (SIP) و طراحی شده برای نیاز به تهویه فضای نزدیک به صفر را مورد بحث قرار می دهد.

یک رویکرد ارزیابی چرخه عمر برای یافتن موثرترین سطح عایق استفاده می شود. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که استفاده از یک نوع SIP در مکان های مختلف مناسب نیست، زیرا برخی از عوامل مرتبط وابسته به زمینه هستند.

عوامل در نظر گرفته شده در این تحلیل، اهداف طراحی، ویژگی های آب و هوا، و از همه مهمتر مشخصات فعلی و پیش بینی شده انرژی مورد استفاده برای ساخت مواد و برای بهره برداری از ساختمان بودند.

مهم است که این عوامل با هم مطالعه شوند، زیرا تحقیقات فردی می تواند گمراه کننده باشد.بشریت زمین را از مرزهایش می گذراند. روز بیش از حد زمین که در 29 دسامبر 1970 رخ داد، در 29 جولای 2018 رخ داد.

این روزی است که استفاده سالانه از منابع اکولوژیکی زمین از آنچه سیاره می تواند تولید کند بیشتر می شود. با نگاهی دیگر، ردپای اکولوژیکی انسان که در سال 1961 نزدیک به 2.2 گیگاگا در هر نفر در مقایسه با ظرفیت زیستی 3.1 گیگاگا در هر نفر بود، در حال رشد است و در سال 1971 با 2.7 گیگاگا در حال حاضر از ظرفیت بازسازی زمین فراتر رفته است.

این استفاده فزاینده انسان از منابع زمین به این معنی است که در سال 2019 بشر به منابع معادل 1.75 سیاره نیاز داشت