صادرات عسل گون به امارات

صادرات عسل گون به امارات هر ساله بخش عمده ای از صادرات عسل را شامل میشود. عسل طبیعی گون به دلیل طعم فوق العده ای که دارد یکی از پرطرفدارترین انواع عسل در ایران و همچنین خارج از ایران است.

صادرات عسل گون

خواص گیاه گون

گیاه گون گیاهی وحشی با خاصیت کاملا دارویی‌ست که از ریشه آن برای تولید دارو استفاده میشود و شهد آن برای تولید عسل توسط زنبورها مورد استفاده است. این گیاه با خواص بیشماری که دارد جایگاه ویژه ای در طب سنتی به خود اختصاص داده که به چند مورد از آن اشاره می کنیم

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سرماخوردگی و آلرژی های فصلی
  • درمان دیابت
  • درمان فشارخون
  • درمان بیماری های مربوط به کلیه

عسل گون

هنگامی که تقریبا ۷۰ درصد تغذیه زنبور از یک نوع گیاه بخصوص باشد، به آن عسل طبیعی بهاره سبلان اصطلاحا تک گیاه گفته میشود. عسل گون یکی از انواع عسل های تک گیاه است که حاصل تغذیه زنبور از شهد گیاه گون است.
این عسل رنگ طلایی و طعم ملایم و شیرینی دارد که همین ویژگی سبب شده یکی از پرطرفدارترین عسل ها در ایران باشد.
از خواص این عسل میتوان به درمان بیماری های گوارشی، بهبود کارکرد قلب، تقویت حافظه، نرم کننده خس خس سینه و افزایش شادابی و نشاط اشاره کرد.
عسل گون برای درمان دردهای مفصلی و استخوانی هم به صورت خوراکی و هم مالیدنی روی محل درد استفاده میشود.

صادرات عسل گون

صادرات عسل گون

کشور ایران تولید کننده حدود ۴ درصد از کل عسل چند گیاه پاییزه در جهان است و یکی از موادغذایی پرسود برای صادرات است. در این سالها کشورهای امارات، ترکیه، کویت، مالزی، چین، افغانستان، آلمان و آذربایجان بیشترین هدف صادرات عسل ایران بوده اند.
البته در سال های اخیر به دلیل برخی بی توجهی ها، صادرات عسل تا حدودی کاهش پیدا کرده است اما به دلیل کیفیت بالای این محصول در ایران و رعایت استاندارهای جهانی، همچنان یکی از تجارت های پرسود میباشد.

صادرات عسل گون

عسل گون در امارات

با توجه به آب و هوای مناسب، خاک سالم و پوشش متنوع گیاهان در کشورمان، عسل تولید شده در همه شهرهای ایران بسیار با کیفیت است.
تقریبا همه‌ی عسل های تولیدی در ایران علاوه بر مزه دلپذیر خواص دارویی بیشماری دارند. صادرات عسل به دلیل خاصیت فساد ناپذیری بسیار آسان و بصرفه است.
کشور امارات یکی از اصلی ترین مشتری های صادرات عسل ایران است‌. عسل گون با بسته بندی های تکی و یا عمده به این کشور صادر و سود بسیار خوبی را برای ایران به ارمغان می آورد.