زنی با خوردن خرما شاهانی دوقلو به دنیا آورد

خرما شاهانی جزء خرمای نیمه خشک محسوب می شود. طعم بسیار شیرین و لطیفی دارد. در واقع می توان گفت طعم واقعی خرما متعلق به دگلت نور است.

این خرما در سایز متوسط تا بزرگ و رنگ آن کهربایی تا قهوه ای تیره است. این نوع خرما دارای نشانه های استفاده فراوان است و به دلیل طعم خاص و سهولت برش در دستور پخت های مختلف از آن استفاده می شود.

به دلیل استفاده زیاد و طعم خاص، 95 درصد از کشت خرما در آمریکا را دگلت نور تشکیل می دهد. وقتی این خرما را در مقابل خورشید قرار می دهیم، مرکز آن طلایی می شود و به همین دلیل به آن خرمای نور نیز می گویند.

خرمای دگلت نور در تونس، الجزایر، لیبی و آمریکا و برداشت آن می روید زمان دیرتر از تاریخ های دیگر است.خرمای مضافتی نوعی خرما با بافتی صاف و طعمی شیرین مانند کارامل و شکلات است.

رطوبت این خرما حدود 30 درصد است و بیشترین رطوبت را در بین سایر خرماها دارد. شکل خرمای مضافتی خوب و قهوه ای تیره است. این خرما سرشار از ویتامین و فیبر است و از آن به عنوان یک میان وعده مغذی استفاده می شود.

خرمای مضافتی به دلیل طعم و گوشت آن در بین مسلمانان بسیار مورد علاقه است. خرمای مضافتی در ایران تولید می شود. کرمان و به ویژه شهرستان بم بیشترین تولید این نوع خرما را در جهان دارد.

خرمای کبکاب یکی از انواع خرمای بومی ایران است. این نوع خرما دارای بافتی نرم و طعم شیرین است. خرمای کبکاب کمتر از 18 درصد رطوبت دارد و قهوه ای رنگ است.

کبکاب یکی از بهترین انواع خرما برای تولید نان و شیرینی صنعتی است و معمولاً از آن برای تولید شیره خرما استفاده می شود. خرمای کبکاب در نواحی جنوبی ایران به ویژه در بوشهر و بخشی از استان فارس می روید.