روغن زیتون 1 لیتری باعث زمین خوردن مردی در فروشگاه شد

چندین مطالعه آینده نگر به عنوان مثال، EPIC و SUN تجزیه و تحلیل کردند که آیا MedDiet با وزن و BMI مرتبط است. آنها در چندین متاآنالیز که پایبندی به MedDiet را با کاهش طولانی مدت BMI مرتبط می‌کردند، جمع‌آوری شدند.

این ارتباط زمانی قوی تر بود که محدودیت انرژی نیز اعمال شد. علاوه بر این، کارآزمایی PREDIMED، که به طور آزادانه مصرف کل انرژی را مجاز می‌کرد، کاهش جزئی در افزایش وزن بدن پس از یک پیگیری متوسط 5 ساله نشان داد [30]. چندین مطالعه مشاهده ای نیز استفاده از  روغن زیتون 1 لیتری را با BMI پایین تر، مستقل از رژیم غذایی مرتبط دانسته اند.

طبق یک بررسی سیستماتیک، رژیم غذایی غنی شده با روغن زیتون وزن را بیش از رژیم های کنترل کاهش داد: -0.92 کیلوگرم (95٪ CI، -1.16–0.67) و BMI به میزان -0.90، (95٪ CI، -0.91–0.88) کاهش یافت.

روغن

ناهمگنی p<0.001. این فواید زمانی مشاهده شد که روغن زیتون به عنوان بخشی از الگوی کلی رژیم غذایی مکمل شد و نه زمانی که از طریق کپسول داده شود

سرطان سینه دومین تومور بدخیم شایع تشخیص داده شده و شایع ترین بدخیمی در بین زنان است. در سراسر جهان، بیش از 2 میلیون تشخیص جدید سرطان سینه در سال 2018 انجام شد.

از نظر مرگ و میر، سرطان سینه پنجمین علت مرگ در میان انواع مختلف تومور (627000 مرگ تخمین زده شده در جهان در سال 2018) و سومین علت مرگ در میان زنان است. در کشورهای در حال توسعه و چهارمین کشور در توسعه یافته ترین مناطق.

از نظر تاریخی، شیوع کمتر سرطان سینه در کشورهای مدیترانه ای نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا ایالات متحده آمریکا مشاهده شده است. از این نظر، رژیم غذایی ممکن است در بروز سرطان سینه نقش داشته باشد زیرا رژیم غذایی این کشورها کاملاً متفاوت است.