دختری کپسول آتش نشانی را به پدر شوهرش هدیه داد

کپسول آتش نشانی اسپری آب که در سه و شش لیتر موجود است، برای آتش سوزی هایی که شامل مواد جامد آلی مانند چوب، پارچه، کاغذ، پلاستیک یا زغال سنگ هستند، مناسب هستند. استفاده برای سوزاندن چربی یا روغن و یا در وسایل برقی یک ممنوعیت بزرگ است.

استفاده شامل نشان دادن جت به سمت پایه شعله ها و حرکت آن به طور مداوم و پیوسته در سراسر آتش تا خاموش شدن است.

کپسول آتش نشانی CO2 و کپسول آتش نشانی مبتنی بر آب در یک دفتر
نمونه ای از کپسول آتش نشانی CO2 و کپسول آتش نشانی مبتنی بر آب در یک دفتر

یک نازل جت به نفع یک نازل اسپری که باعث ایجاد یک اسپری خوب با فشار بالاتر می شود، اجتناب می شود. با برخورد به سطح وسیع‌تر، گرما را با سرعت بیشتری استخراج می‌کند.

A grouping of carbon dioxide, foam, powder and water fire extinguishers in a row.

سورفکتانت ها را می توان برای کمک به نفوذ بیشتر آب به مواد در حال سوختن اضافه کرد.

.جدیدترین نوع خاموش کننده. این دستگاه‌های بسیار قدرتمند، اما کوچک‌تر، غبار بسیار ظریفی از ذرات آب غیرمعدنی «خشک» میکروسکوپی را تراوش می‌کنند.

آنها برای استفاده در آتش سوزی های کلاس A، B، C و F ایمن و مؤثر هستند، و باعث می شود که تامین بیش از یک نوع خاموش کننده در بیشتر محل ها غیر ضروری باشد.

برخی از خاموش کننده های مه آب برای استفاده در آتش سوزی های الکتریکی در تجهیزات تا 1000 ولت مانند رایانه ها و چاپگرها نیز مناسب هستند.

آنها با خنک کردن آتش و کاهش عرضه اکسیژن کار می کنند. این دستگاه‌ها احتمالاً جایگزین خاموش‌کننده‌های شیمیایی مرطوب برای خاموش کردن آتش‌سوزی سرخ‌کن‌های چربی می‌شوند و هیچ گونه پسماند یا آسیب جانبی باقی نمی‌گذارند.

مانند خاموش کننده های آب، قابل بازیافت هستند و هیچ گونه مواد شیمیایی ندارند. با این حال، آنها را نمی توان در آتش های کلاس D (فلزات) استفاده کرد.

خاموش‌کننده‌های مه‌آب گران‌تر از خاموش‌کننده‌های آب هستند و از حدود 50 پوند برای 1 لیتر تا 100 پوند برای 6 لیتر قیمت دارند.