خرما در هند موجب آتش گرفتن کلیسا در هند شد

ما می دانیم که خوردن غذاهای غنی از فیبر برای سالم ماندن ضروری است. خرما در هند به بهبود هضم غذا کمک می کند و با یبوست موقت مبارزه می کند.

غذاهای غنی از فیبر نیز به حفظ سلامت روده کمک می کند.خرما همچنین منبع عناصر کمیاب است. حاوی مس، روی یا حتی آهن است. بنابراین توصیه می کنیم افرادی که از کم خونی رنج می برند در مصرف آن تردید نکنند.

در 100 گرم خرما 0.90 گرم آهن وجود دارد که معادل 11 درصد از نیاز روزانه توصیه شده است.خرما همچنین حاوی اسیدهای آمینه مانند آلانین، آرژنین، گلیسین، سرین یا والین است. این اسیدهای آمینه دارای خواص زیادی مانند کاهش فشار خون یا درد مفاصل هستند.

آنها همچنین می توانند به افزایش توده عضلانی کمک کنند.خرما نیز باید به طور منظم مصرف شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است. کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی در مبارزه با تجمع چربی در بدن به خصوص در رگ ها بسیار مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها همچنین به مبارزه با پیری سلولی کمک می کنند.نباید فراموش کرد که خرما از نظر مواد معدنی نیز غنی است. در خرما پتاسیم، منیزیم، فسفر یا حتی کلسیم وجود دارد.

با این حال، رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند فشار خون و خطر سکته را کاهش دهد.همچنین برای ویتامین های آن است که خرما باید مصرف شود.

این میوه حاوی ویتامین های C، E، B2 و B3، اما همچنین A1، B1، B5، B6 و K است. به عنوان مثال، ویتامین B6 برای بهبود عملکرد مغز شناخته شده است.

در مورد ویتامین E، این ویتامین می تواند بیماری عروق کرونر قلب را به تاخیر بیاندازد یا از آن جلوگیری کند.پروتئین های موجود در خرما آن را به میوه ای عالی برای ماهیچه ها و استخوان ها تبدیل کرده و به چربی سوزی نیز کمک می کند.

پروتئین همچنین به تنظیم اشتها کمک می کند. اما یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین باید با فعالیت بدنی منظم همراه باشد.