با انار ترش در مازندران لواشک خانگی درست کنید

امروزه انار ترش در مازندران تازه را می‌توان به‌صورت ساده با قاشق، در سالاد، شربت، آب‌میوه یا حتی در شربت سنتی گرانادین میل کرد. در هند، انار انار را خشک می کنند و به صورت کامل یا پودر شده به عنوان ادویه در تهیه بسیاری از غذاهای گیاهی استفاده می کنند.

از آنها برای چاشنی سالاد، سس، ماریناد گوشت، برنج، کیک یا سبزیجات استفاده می شود.انارهای شیرین گرم و مرطوب هستند، سرشار از آب، قند، فیبر، پروتئین و تانن هستند.

انار شیرین برای معده مفید است، زیرا به دلیل داشتن ملین ملایم به تقویت آن کمک می کند. این انار برای گلو، سینه و ریه ها نیز مفید است و می توان آن را هنگام سرفه میل کرد.

این آب انار با نان مصرف می شود و از معده درد جلوگیری می کند. در نهایت این آب انار در صورت تب توصیه نمی شود.انار ترش سرد و خشک، کم قند، سرشار از اسید سیتریک و پروتئین است.

انار ترش کمی یبوست آور است و اسهال را بند می آورد، برای سوزش معده مفید است زیرا معده را تقویت می کند و زیاده روی را دفع می کند.

در مقایسه با انواع دیگر انار، انار ترش اثر ادرار آور بارزتری دارد، صفرا را آرام می کند و برای دردهای قلب و آنتروم پیلوریکا (دهانه پایین معده که آن را به دوازدهه متصل می کند) مفید است.

آب انار ترش که با تفاله آن به دست می‌آید، آرامش معده، مبارزه با تب طولانی‌مدت که هر سه روز یک‌بار عود می‌کند (همه‌الغیب) و نیز دفع رطوبت صفراوی را ممکن می‌سازد.

اگر عصاره این آب انار را با تفاله آن در عسل بپزیم، نوعی مرهم به دست می‌آید که می‌توان از آن برای درمان التهاب لثه استفاده کرد یا رطوبت غلیظی که روی چشم اثر می‌گذارد را تصفیه کرد و زردی چشم را از بین برد.